Relationssalg og kundeadfærd
Netværk er ikke det samme som salg, men skal ses som et vigtigt trin i salgsprocessen. Årsagen er, at vi mennesker slet ikke er så rationelle i vores beslutninger, som vi måske går og tror. For når vi ser andre mennesker, som vi har tillid til, har taget et bestemt valg, er vi tilbøjelige til at tage samme valg. Vi baserer simpelthen vores valg på, hvad netværket har valgt. Men det handler om at gribe det helt rigtigt an. (mange netværker forkert – hvilket kommer til syne ved, at de føler, de spilder deres tid og ikke får nok værdi ud af tiden, de bruger på det)
Deraf får den gode (kunde)relation sin store betydning. Og relationssalg kan blive enormt effektivt – hvis det bliver grebet an på den rigtige måde.
Udbytte:
- Mere kundeloyalitet
- Ambassadøreffekt hvor jeres gode relationer anbefaler jer videre
- Øget indtjening
- Personlig netværksstrategi med afsæt i mål og netværksprofil
- Mulighed for personlig netværksprofil til alle deltagere
- Stærk og synlig brandingprofil